Posts

Posts uit mei, 2024 tonen

Christus is het Leven

Christus is het Leven Het Evangelie gaat over leven en dood. Het legt de glorie van de mens in het stof en verhoogt de glorie van God als de Enige Verlosser. Maar wat is leven en wat is dood? Hoe bijzonder zijn wij in onszelf? Hebben wij Christus nodig om überhaupt te kunnen bestaan? Laten we beginnen met de natuur van de mens te omschrijven. En dan voornamelijk in zijn zondige staat. Zelfs vóór de zondeval werd de mens geschapen in het beeld van God. De mens heeft zelf niets goddelijks in zich, maar de mens was wel een soort schaduw van wat God is.  Zo werden ze geschapen: Genesis 2:7 toen vormde de HEERE God de mens uit het stof van de aardbodem en blies de levensadem in zijn neusgaten; zo werd de mens tot een levend wezen. Het woord 'wezen' hier is letterlijk 'ziel'. De mens is dus uit stof gemaakt, krijgt de levensadem en op die manier hebben wij een levend persoon. Wij zijn dus zo een levende ziel. Het woord 'ziel' in Hebreeuws gedachtegang is letterlijk he

Hoe Word Ik Gered?

 Hoe word ik gered? Ik vraag iedereen die dit leest, om hier de tijd voor te nemen en dit goed door te nemen zodra u tijd heeft. Dit is essentieel en we kunnen ons niet veroorloven het constant uit te stellen. Degene die mij persoonlijk kennen moeten niet bang zijn om me later te vragen voor de link naar deze blog als ze het kwijt zijn en het nog willen lezen. Dit is de enige soort boodschap die u kan redden, wie u ook bent.  Petrus de apostel, die op zijn kop gekruisigd en vermoord was voor deze boodschap, geloofde dit: Handelingen 4:12 En de zaligheid ( redding)  is in geen ander, want er is onder de hemel geen andere Naam onder de mensen gegeven waardoor wij zalig (gered) moeten worden. Het probleem Een eenvoudige vraag. We kunnen over veel andere dingen spreken, maar niets schijnt zo helder als het antwoord op deze simpele vraag. Hoe kom ik in de hemel? Hoe ontwijk ik het oordeel? Wat mis ik nog in mijn leven waarvan ik zekerheid kan krijgen?  Om deze vraag te beantwoorden, moeten